Pro většinu aplikací nedosahují jednotlivé bateriové články požadovaného napětí, kapacity nebo nejčastěji obojího.
Proto poté, co pro zákazníka vybereme vhodný bateriový článek, následuje fáze jejich modularizace do větších stavebních celků. S pomocí sérioparalelního zapojení jednotlivých článků a osazení řídicí elektronikou (BMS) vzniká základní stavební prvek, tzv. modul.
Při návrhů trakčních baterií v EVC upřednostňujeme zástavbu článků do ustálených velikostí modulů a to zejména z důvodu zajištění sériovosti výroby a snížení nákladů pro zákazníka. Pro větší aplikace jsou moduly dále sérioparalelně stavěny do bateriových skříní, aby bylo dosaženo požadovaného jmenovitého napětí a kapacity, některé malé aplikace naopak fungují s jedním modulem a zjednodušenou verzí BMS.
Bateriové moduly EVC nejsou pouhým mechanickým sestavením jednotlivých článků do větších soustav, ale přetavením zkušeností z provozu desítek vozidel, za účelem zajištění co nejvyššího poměru objemové a váhové energetické hustoty. Respektují dilataci jednotlivých článků (zejména u pytlíkových), požadavek na chlazení a mechanickou odolnost. V případě kompletace tužkovými články je každý z nich jištěn proudovou „pojistkou“ v podobě záměrně oslabené propojky.